Zastanawiasz się, co może pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie stron www? Agencje interaktywne zwykle polecają kilka opcji. Jedną z nich jest prowadzenie bloga firmowego. Jak dzięki niemu można zwiększyć swoje zasięgi?
Podziel się swoją wiedzą
Od dłuższego czasu blogi są jedną z popularniejszych form dzielenia się wiedzą. Zahaczają o każdą tematykę, od spraw bieżących po bardzo ścisłe zagadnienia. Wielu blogerów, mających autentyczną wiedzę, gromadzi wokół siebie grono oddanych czytelników. Stają się oni jego followersami, a z czasem klientami produktów, jakie ten sygnuje, reklamuje, lub produkuje. Blog ma w sobie ogromny potencjał. W przystępnej formie objaśnia konkretne zagadnienie. Podsuwa pomysły na wykorzystanie różnych produktów, testuje możliwości, jakie dają akcesoria różnych firm. To idealny sposób na podzielenie się wiedzą i doświadczeniem swojej firmy.
Systematyczne aktualizacje i atrakcyjna forma
Pozycjonowanie stron internetowych to szereg działań, które nie dają natychmiastowego efektu. Tworzenie użytecznych treści jest tu kluczowe. Blog to świetne narzędzie marketingowe. Uczy, tłumaczy, ale też odpowiada na zapytania klientów. Podejmując decyzję o jego stworzeniu, pamiętaj o głównych zasadach. Nowe wpisy muszą się pojawiać systematycznie. W ten sposób przyzwyczaisz czytelników to pewnej rutyny w spotkaniach z nimi. Zadbaj też o atrakcyjną formę wypowiedzi. Blog to nie miejsce na chwalenie się osiągnięciami firmy lub dane techniczne o produkcie. Jego treść powinna być konkretna, ale podana w przystępnej formie.
Blog firmowy, a pozycjonowanie strony
W jaki sposób blog wpływa na pozycjonowanie stron? Jeśli ma ciekawą treść i jest chętnie odwiedzany, dość szybko zostanie wyłapany przez roboty Google. To narzędzia, które potrafią wykrywać coraz więcej niuansów. Nie powielaj informacji z innych stron, tylko postaw na oryginalne treści. Możesz wracać do wcześniej użytych tematów, ale podaj je w nowej, atrakcyjnej odsłonie. Kopiowanie zostanie natychmiast wyłapane przez algorytmy. W tekstach stosuj słowa kluczowe, ale umiejętnie wplecione w treść. Upychanie ich na siłę jest tak samo nieopłacalne, jak kopiowanie cudzych treści.
Jakie treści umieszczać na blogu?
Blogowa rzeczywistość to nie tylko produkty i usługi. Pisz o firmie i ludziach z nią związanych. Jest wam ciężko podczas pandemii? Napisz, jakie zmiany wymusiła na was nowa sytuacja. Teksty powinny być zrozumiałe, ale nie kolokwialne. Jeśli ich treść jest merytoryczna, łatwo z takiego wpisu stworzyć wiele długich ogonów, które wpływają na pozycjonowanie strony. Uważasz, że masz dużą wiedzę o firmie, ale niekoniecznie potrafisz ją opisać? Poszukaj kogoś, kto poprowadzi firmowego bloga. Taka osoba powinna znać zasady SEO. Dopilnuj, żeby poznała kluczowe terminy z twojej branży.
Czytelnicy blogów szybko oceniają, jak dalece ich treści są autentyczne. Wygrywa ten, kto pokaże, że zależy mu na stworzeniu prawdziwej więzi z klientami.